Қазіргі қоғамда білім беру жүйесіне үлкен көңіл бөлініп, мұғалімдерге деген талаптар мен жауапкершілік артқанымен, жазатайым жағдайлар немесе оқушылардың жеке қателіктері үшін мұғалімдерді жазалау орынды емес. Мұндай көзқарас білім беру үдерісінің негізіне кері әсерін тигізіп, мұғалімдерге деген сенім мен құрметтің төмендеуіне себеп болуы мүмкін.
Біріншіден, кез келген жазатайым жағдайды мұғалімнің тікелей кінәсімен байланыстыру — әділетсіздік. Мұғалімнің міндеті — оқушыларды біліммен қамтамасыз ету, бірақ ол адамдардың іс-әрекеттеріне толық жауапты бола алмайды. Оқушының жазатайым жағдайға ұшырауының себептері әр түрлі болуы мүмкін: кездейсоқтық, сыртқы факторлар немесе тіпті оқушының өз қателіктері. Мұғалім осы жағдайларды бақылау немесе алдын алу үшін бар күшін салып жұмыс істесе де, кейбір жағдайларды болжау мүмкін емес.
Екіншіден, жазатайым жағдайлар үшін мұғалімді жазалау білім беру ортасындағы психологиялық климатқа теріс әсер етеді. Мұғалімдер өз міндеттерін орындау барысында үнемі қысым мен қорқыныш сезімін бастан кешіреді. Бұл олардың оқушылармен жұмыс істеу сапасына әсер етіп, білім беру процесінің тиімділігін төмендетеді. Мұғалімдер оқушылармен жұмыс істегенде қауіпсіздік шараларына барынша назар аударса да, кейбір жағдайлардан толық сақтану мүмкін емес. Осылайша, мұғалімді жауапкершілікке тарту оның шығармашылық тұрғыдан еркін жұмыс істеуіне кедергі келтіреді.
Үшіншіден, жазатайым жағдай үшін мұғалімді жазалаудың орнына, оны алдын алу шараларын жетілдіруге бағыттау керек. Мұғалімдерге қауіпсіздік ережелерін тиімді қолдану, оқушыларды төтенше жағдайларға дайындау, сондай-ақ олардың психологиялық және физикалық жағдайларын бақылау үшін арнайы тренингтер мен семинарлар өткізу маңызды. Бұл мұғалімдердің кәсіби біліктілігін арттырып, оқушылардың қауіпсіздігін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
Кез келген жазатайым жағдай үшін мұғалімді жазалау әділ әрі дұрыс емес. Оның орнына мұғалімдер мен оқушылар үшін қауіпсіздік шараларын жетілдіру, тәрбие процесінде түсіністік пен қолдау көрсету қажет. Осылайша, мұғалімдер өз жұмысына деген жауапкершілікті жоғары деңгейде сезініп, оқушыларға сапалы білім беру жолында жұмыс істей алады.
